Allahu akbar!!!


Sunday 13 May 2012

Sekuntum Mawar Berduri

Bismillahirrahmaanirrahim...

Alhamdulillah, setinggi kesyukuranku ke hadrat  Allah SWT kerana membantu ku dalam usaha menyiapkan satu lagi blog. Kalau blog yang sebelum ini banyak melampirkan artikel-artikel yang lebih bersifat umum. InsyaAllah, untuk perkongsian dalam blog kali ini, ku ingin berkongsi lebih kepada suatu penghayatan hati, nurani, jiwa dan fikiran seorang muslimah yang bermusafir di muka bumi Allah ini dengan penuh tabah, cekal dan bersemangat dalam mendepani pelbagai mehnah dan ujian dalam hidupnya demi menggapai redha dan cinta Allah yang Maha Agung.

Dalam selitan kisah suka duka, tangis dan tawa jiwa seorang muslimah, ku ingin berkongsi juga kisah-kisah teladan Serikandi-serikandi Islam pada zaman para sahabat Rasulullah s.a.w yang telah berjaya memainkan peranan mereka dalam usaha untuk mengangkat martabat agama Islam hingga zalam kegemilangan Islam suatu ketika dulu.

 Bagaimana mereka wanita muslimah begitu tabah, cekal dan tidak pernah mengenal erti penat lelah demi untuk perjuangan Islam yang tercinta ini. Muslimah sebenarnya memainkan peranan yang sangat penting dalam dunia Jihad seorang Mukmin dalam memastikan tertegaknya agama Allah di atas muka bumi ini. Seorang muslimah yang benar-benar menghayati 'Dunia Dakwah' pastinya tidak akan sesekali berundur ke belakang walau mehnah menempah dirinya. Baginya, itulah kemanisan Syurga yang didambanya.

'Pahitnya Perjuangan, manisnya Syurga yang menanti di sana'.

Seorang muslimah yang mampu berdiri atas prinsip keteguhan imannya tidak sesekali berganjak atas apa yang dipegangnya, yakni CINTA ALLAH dan RASULULLAH. Itulah dasar segala-galanya. Bilamana itu menjadi prinsip dalam hidupnya, biarlah di'campak' ke mana pun, dia tegar dengan siapa dirinya.

Tiada siapa yang tahu bilakah muslimah ini menangis, ketawa, ceria dan benarnya dalam bahagia. Kerana muslimah itu terlalu tabah. Dia tidak sesekali membiarkan kekecewaan, air matanya dilihat di mata insan lain. Baginya, cukuplah Allah yang Maha Mengetahui setiap apa yang dideritanya. Ketawanya, senyumnya dan bahagianya terkadang menjadi hijab lelah yang dilaluinya. Baginya, dia tidak mahu lelahnya dalam berjuang mempengaruhi kehidupan sehariannya. Cukuplah pengaduan hanya pada yang Maha Esa bila hati ikhlas keranaNya.

Sebagai pengakhiran, ketahuilah wahai sahabat2 seperjuanganku...

Muslimah ini bukan seorang wanita biasa..
Dirinya terlalu istimewa..
Sukar didekati dan difahami oleh mana-mana lelaki..
Dirinya terlalu 'mahal' untuk 'dibeli'...
Sifat dan perasaannya sukar untuk manusia biasa menjiwai..
Muslimah ini seringnya insan lain akan melihatnya sebagai seorang yang 'pelik'..
Mungkin 1 dalam 100 orang, dia ada di celahnya..
Namun, sukar untuk dikenal pasti..
kerana dia sering 'menyorok diri'..
Cintanya sukar untuk dimiliki oleh mana-mana lelaki..
Tapi, beruntung sekali yang berjaya menjadikannya seorang isteri..
sebagai pendamping hidup untuk kekal abadi..
yang punyai matlamat yang sama dengannya..
dalam 'Dunia Dakwah' demi meraih Syurga Ilahi..

Cinta Allah,
Cinta Rasulullah,
Cintakan ISLAM
demi Cinta Syurga yang pastinya kekal selamanya....





wallahua'lam.



No comments:

Post a Comment